7 червня закінчилась навчальна практика з дисципліни «Грунтознавство з основами геології» для студентів першого курсу спеціальності 201 Агрономія.
Навчальна практика з ґрунтознавства для студентів І курсу денної форми навчання – один з важливіших етапів навчального процесу; вона дає можливість вивчати структуру ґрунтів та ґрунтоутворюючих порід району практики в польових умовах.
Базою практики була територія Коломийського відділення Прикарпатської державної с.-г. дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України (с. П’ядики Коломийського район), фермерське господарство «Поточище» (с. Поточище Коломийського району), селищної ради Красник Верховинського району.
Характерною особливістю практики є можливість дослідження ґрунтів безпосередньо у польових умовах. Майбутнім агрономам для забезпечення продуктивного використання природних ресурсів, отримання сталих високих врожаїв сільськогосподарських культур з високою якістю продукції важливими є знання про ґрунти та їх агрономічні властивості. Метою навчальної практики є пізнання ґрунтового покриву як середовища росту сільськогосподарських культур, вивчення закономірностей основних процесів ґрунтоутворення і особливостей дослідження ґрунту.
Під час практики студенти мали змогу викопати ґрунтовий розріз, дати характеристику умовам ґрунтоутворення та описати профіль дерново-підзолистого опідзоленого грунту на давньоалювіальних відкладах за морфологічними ознаками. Також студентами опановано методику відбирання зразків ґрунту за генетичними горизонтами для лабораторного аналізу.
Крім того, студенти закріпили знання з основ геології про властивості алювіальних порід та лесів як одних з найбільш потенційно родючих материнських порід. Майбутні агрономи відзначили роль різних рослинних формацій у ґрунтоутворенні, захисті ґрунтів від ерозії, гумусоутворенні.
Практика пройшла цікаво, студенти мали змогу використати теоретичні знання, вдосконалити та закріпити їх на практиці. Робота на ґрунтовому розрізі, у лабораторії на наукових ділянках згуртувала всіх студентів та залишила багато яскравих вражень. Така практика розвиває не лише професійні навики майбутніх агрономів, а й сприяє екологічному вихованню, умінню працювати у команді, закладає основи наукової роботи, виховує дбайливе ставлення до ґрунтів і, безсумнівно, згуртовує студентів!